ساخت و کنترل چراغ RGB

  • مدرس: علی بیگدلی
  • تاریخ انتشار: Aug 25, 2020
آموزش اینترنت اشیا قسمت ششم - کنترل چراغ LED RGB

به قسمت های دلپذیر تری رسیدیم و آن هم استفاده از ال ای دی سه رنگ یا چراغ LED RGB است. این قسمت بخش به دلیل نورپردازی های زیبا و همچنین دادن ایده های جالب به توسعه دهندگان باعث ایجاد نشاط بیشتری میشه. من خودم به شخصه خیلی این قسمت رو دوست دارم امیدوارم شما هم خوشتون بیاد!!!

پیش نیاز های این قسمت:
  • بورد Nodemcu
  • LEDRBG 4PIN ال ای دی چهار پین رنگی
  • Breadboard
نحوه اتصال ماژول ها

نمونه کد برای اتصال به سرور لوکال و کنترل LED RGB:
/* پروژه کنترل لامپ سه رنگ با بلینک
 *  کنترل ارتباطات هوشمند آریا
 *  آموزش های برنامه نویسی در حوزه هوشمند سازی iot و همچنین مباحث هوش مصنوعی 
 *  همچنین فروشگاهی از تجهیزات بروز توسعه علمی و هوشمند سازی 
 *  
 *  site: www.icc-aria.ir
 *  telegram: http://t.me/icc_aria 
 *  instagram: http://instagram.com/icc_aria
 *  soroush: http://sapp.ir/icc_aria
*/
//آماده سازی و اضافه کردن کتابخانه های مربوط به پلتفرم
#define BLYNK_PRINT Serial
#include <ESP8266WiFi.h>
#include <BlynkSimpleEsp8266.h>

// محل قرار گیری کد حویت در ماژول
char auth[] = "YourAuthToken";


// اطلاعات وای فای به همراه آدرس سرور برای اتصال ماژول
char ssid[] = "YourNetworkName";
char pass[] = "YourPassword";
char server[] = "YourServerIP";

void setup()
{
  // راه اندازی کنسول دیباگ برای خطایابی
  Serial.begin(115200);
  // راه اندازی اتصالات با استفاده از اطلاعات داده شده از قبل
  // در صورت وارد نکردن آدرس سرور به صورت پیشفرض به اینترنت متصل می شود
  // Blynk.begin(auth, ssid, pass,server);
   Blynk.begin(auth, ssid, pass,server,8080);// برای کسانی که از سرور نسخه 0.30 به بالا استفاده می کنند
}

void loop()
{
  //راه اندازی ماژول و اتصال دائم به سرور و تبادل اطلاعات
  Blynk.run();
}

 

ثبت دیدگاه
نام *
ایمیل*
دیدگاه *
0دیدگاه