سفارشی سازی ساختار خروجی

  • مدرس: علی بیگدلی
  • تاریخ انتشار: 1402/05/04
  • تعداد بازدید: 229

در ساده ترین حالت با گرفتن یک خروجی عادی با pyinstaller آشنا شدید اما این بار می خواهیم موارد و option های دیگر ساخت و تولید خروجی قابل اجرا را بررسی کنیم.

PyInstaller گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به عنوان پرونده های مشخصات یا option های عادی CLI ارائه شود. در زیر ، برخی از رایج ترین و مفیدترین گزینه ها را مشاهده می کنید.

--name

با استفاده از این ویژگی می توانید به Pyinstaller اعلام کنید که فایل خروجی میبایست جدا از نامی که خود فایل دارد، با نامی که شما مشخص می کنید ایجاد شود.

با دستور زیر می توانید از اسکریپت main.py یک اجرایی به نام icc_aria بسازید:

pyinstaller main.py --name icc_aria

--onefile

گزینه های پیش فرض پوشه ای از وابستگی ها و و قابل اجرا ایجاد می کنند ، در حالی که --onefile فقط با ایجاد یک مورد اجرایی توزیع را آسان تر می کند.

با دستور زیر می توانید به جای گرفتن خروجی با چندین پوشه و فایل پیش نیاز ، تنها یک فایل خروجی exe برای به اشتراکگذاری راحت تر تهیه کنید:

pyinstaller main.py --onefile

نکته: با دستور بالا ، پوشه dist / شما فقط به جای پوشه ای با تمام وابستگی ها در پرونده های جداگانه ،  فقط یک فایل اجرایی منفرد است.

--add-data and --add-binary

این کار هنگامی مفید است که می خواهید در پرونده های پیکربندی ، مثالها یا سایر داده های غیرکد قرار بگیرید.

--exclude-module

برای حذف نیازهای فقط توسعه دهنده مانند چارچوب های آزمایش مفید است. یک روش عالی برای کوچک نگه داشتن حجم خروجی است که به کاربران می دهید. به عنوان مثال ، اگر از pytest استفاده می کنید ، ممکن است بخواهید این مورد را از موارد اجرایی خود حذف کنید:

pyinstaller main.py --exclude-module=pytest

--noconsole or - w

این ویژگی تنها درصورتی مفید است که در حال ساخت برنامه ای با قابلیت GUI  یا رابط گرافیکی باشید.در اینصورت دیگر خط فرمان در برنامه های اجرایی شما نشان داده نخواهد شد و صرفا می توانید خروجی گرافیکی را به کاربر نمایش دهید.

pyinstaller main.py -w

# or

pyinstaller main.py --onefile

نکته: برای دیدن ویژگی های دیگر کافیست که به لینک درج شده مراجعه نمایید.